Ce merită să vezi în 2-3 zile prin Singapore?

Deja au trecut mai bine de 3 ani…

Ca să știți de la început, prefer Kuala Lumpur, dar la întoarcerea din Indonezia, pe lângă combinația de zboruri care ne aducea prin Singapore, aveam o prietenă pe care o puteam vizita. Și cum până atunci am făcut cunoștință doar cu aeroportul, părea o ocazie bună să zăbovesc câteva zile, mai precis 2 zile și jumătate.

Insula Sentosa

Legată de oraș prin vaporașe și o linie de monorail (numit Sentosa Express), care pleacă din Harbour Front (portul orașului), Sentosa e o insulă convertită în stațiune turistică. Anual, primește un număr de vizitatori egal cu populația Romaniei (cu ocazia Centenarului, punem orice în balanță cu șărișoara noastră). Resortul include plaje, un parc acvatic, terenuri de golf, hoteluri, mai multe parcuri tematice, muzee și galerii, magazine și restaurante, prin care te poți pierde mai multe zile la rândul.

Dintre toate acestea, în umila mea opini prezintă cel mai mult interes. Chiar dacă nu ești impresionat de vietățile din adâncuri, vei rămâne uimit de varietatea de specii de animale (peste 800), numărul incredibil de animale (mai mult de 100.000) și dimensiunea acvariilor. Dacă tot plătești prețul de aprox. 25 Euro, merită să îți petreci cât mai mult timp în atmosfera subacvatică.

Înainte să se întunece ne-am întors spre centru, să ne plimbăm noaptea prin Marina Bay, unde am făcut câteva fotografii, înainte să ne retragem spre somn. Urma să ne întoarecem în ziua următoare.

Marina Bay

A doua zi, după ce am luat un mic dejun într-o piață oarecare, am revenit în Marina Bay. Întregul golf (Marina Reservoir) a fost amenajat după închiderea cu un dig a canalului Marina în 2008. În jurul acestui luciu de apă sunt o serie de clădiri și parcuri care reprezintă acum puncte turistice de reper ale orașului.

Hotelul Marina Bay Sands, a cărui parte superioară e asemănătaore cu un vapor, unde poți sta pe marginea piscinei să admiri orașul, în timp ce bei un cocktail – nu am ales această experiență. E prea clișeu, pentru buzunarul meu.

Muzeul ArtScience e clădirea rotundă care seamănă cu o floare de lotus și pe care am văzut-o doar din exterior.

Esplanade – Theaters on the Bay, după cum îi spune numele, reprezintă un centru cultural, unde se organizează concerte, teatre și dans și alte manifestări artistice. Cele două clădiri, poate mai interesante dacă sunt privite de sus, seamana cu ochii de viespe.

Gardens by the Bay, care este un parc al naturii unde printre altele, se găsesc: 2 sere (Flower Dome și Cloud Forest), dintre care prima este cea mai mare seră din sticlă din lume și Supertree Grove care este un ansamblu de structuri metalice care imită copacii atât ca aspect cât și ca funcție în natură, înalte între 25 și 50 de metri, îmbrăcate aproape integral în plante, și care noaptea sunt iluminate multicolor. E un loc deosebit, o oază verde în contrast cu clădirile zgârie nori din jur, unde care te poți plimba pe alei, printre lacuri, să uiți că ești într-un centru financiar al Asiei. E un loc atât de apropiat de natură încât anumite păsări, reptile și insecte îl consideră acasă.

Singapore e un oraș celebru pentru reguli și amenzi mari (ex: „nu ai voie să călătorești cu durianul pe metrou” sau „nu ai voie să fumezi sub un balcon, chiar daca ești în aer liber”), unde cu siguranță găsești ceva de făcut, oricât de excentric ai fi.

Prietenii de-acolo ne-au dus într-o seara la un restaurant japonez de sushi vegetarian, unde toate produsele erau pregătite din bază vegetală, naturală 100% și imitau gustul, aspectul și consistența preparatelor din carne. Evident găsești și alternative ieftine pentru a lua masa (în piețe sau în mall-uri, nu chiar în buricul zonelor turistice), dar nu se compară cu prețurile mici din Indonezia sau Kuala Lumpur. Lumea e mai omogenă în Singapore și de aceea, de plăcerea diversității, între Singapore și Kuala Lumpur, l-aș alege oricând pe al doilea.

Click aici pentru a vedea toate fotografiile din albumul: 2015.07.21-23 – Singapore

... distribuie dacă îți place! (share if you Like this!)
Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on TumblrShare on StumbleUponDigg thisShare on RedditEmail this to someone